9.16.2014

Väriä tulevaan syksyyn

Moikka! 
Tänään postauksen aiheena on hiusvärit. Itse sain jo viikkoja sitten päähäni, että haluaisin taas (viimeksi mulla oli joskus 2012-2013?) dippilatvat ja poikaystävän punainen tukka näki parhaat päivänsä jokunen kuukausi sitten eli se piti myös värjätä.
Halusin tehdä postauksen siitä, miten tein omista latvoistani punalilat. Oma näkemykseni on, että mun tukka on vielä kesken, mutta päätin hoitaa kärsineitä latvoja ensin, ja jatkan värin tasaamista jonkin ajan päästä.

Ostamani tuotteet, kaikki hyväksi koettua Schwarzkopfia. Lila väri meni mun latvoihin, punainen Samulin hiuksiin, värinpoisto mun latvoihin ja ruskea odottaa mun juurikasvua.


Lisäksi käytin kahta pakastusmuovipussia, pieniä ponnareita (Tokmannilta 1.95€) ja tietysti takkuharjaa. Mitä tapahtui mun aidolle Tangle Teezerille? Lahjoitin sen Sara-siskontytölle ja ostin Glitterin synttäritarjouksesta tuon "feikkiharjan" vitosella. Pakko myöntää, että varrellinen harja on aika jees ja tukevampi pitää kädessä.

Aloitin siis harjaamalla latvat läpi ja sitten jaoin ne kahteen osaan, ja kiinnitin saparoille kummallekin puolelle päätä.




Päätin sekoittaa värinpoiston muovikippoon, jotta mun oli helpompi säännöstellä sen käyttöä. Laitoin vaalennuksen kaksi kertaa, antaen molemmilla kerroilla aineen vaikuttaa noin tunnin.


Molemmilla kerroilla levitin vaalennusainetta noin ponnariin saakka, ja kun olin valmis, laitoin hiusosion muovipussin sisään ja kiepautin pussin ponnarilla kiinni. Näin aine sai hautua ja mä sain rauhassa touhuta omiani kodin parissa (petasin sängyn, laitoin pyykkiä, tiskasin...) huolehtimatta, osunko hiuksilla johonkin.


Kaksi värinpoistoa ja sitten 30 minuuttia lila suoraväri vaikuttamassa, tässä tulos. Väri ei ole niin tasainen kuin toivoin, mutta koska kaksi värinpoistoa ja väri kuluttaa tukkaa kiitettävästi, hoitelen nyt ensin pahimmat vauriot, ja sitten värjään nämä uudelleen lilalla.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi tarkistetaan ennen julkaisua, ja mikäli se julkaistaan, saat siihen myös vastauksen. :-*