7.15.2014

Me.

No, viime postauksessa "valittelin", ettei näissä mun postauksissa ole sen kummempaa sisältöä ollut, kuin vaan se, mitä oon viime aikoina puuhaillut yms. Niimpä sainkin kommentin jossa toivottiin, että kirjoittelisin jotain syvällisempää. Päätin ryhtyä tuumasta toimeen samantien ja muotoilla teille vähän deepimpää tekstiä.


Kevät oli mulle kauhean raskasta ja jotenkin hankalaa aikaa. Oli ylioppilaskirjoitukset jotka meni mitenkuten, ja kirsikkana kakun päälle sitten tuli tämä maaliskuu, jonka aikana tapahtui sitä sun tätä. Kuten silloin kerroin, halusi Arttu lopettaa 2,5 vuotta kestäneen suhteemme. Minä en ensin olisi halunnut. 

Kevään aikana ystävystyin lujemmin yhden tyttökaverini kanssa, Jennan. Jenna mainittakoon täällä koska tästä keväästä lähtien hän tulee olemaan ikuisesti minulle erityinen, ihana ystävä, vaikka emme tapaisi kasvokkain paljoa. Muutenkin tietyt ystävyyssuhteeni lujittuivat entisestään esimerkiksi Siirin ja koulusta muodostuneen porukan kanssa ja "tukiverkkoni" - määrältään pieni, laadultaan massiivinen lujittui todella, tiesin, etten ole yksin. Yritin jatkaa seurustelua Artun kanssa, mutta uskoni ja luottoni oli kärsinyt jättämisen jäljiltä. En enää jaksanut uskoa suhteeseemme siinä määrin, mitä uskoin vielä tuohon maaliskuiseen viikonloppuun asti. Kiinnostus molemmin puolin oli muualla, ja muutenkin meidän eroavaisuudet alkoivat tuossa kohtaa painaa vaakakupissa. Seisoin risteyksessä jossa minulla oli kaksi mahdollista tietä. Jatkaa samalla tai poiketa uudelle sivupolulle.

Lopulta valitsin sivupolun.


Sivupolulla mut otti vastaan Samuli. Tutustuin Samuliin vuosi sitten, heinäkuussa yhteisen ystävämme ylioppilasjuhlissa. Olin juhlissa yksin, kaverini kuskina. Pyysin randomilla siellä ollutta porukkaa kaveriksi facebookissa, yksi näistä oli Samuli. Juhlissa juttelin hänen ja hänen parhaan kaverinsa Nathanin kanssa paljon, mulla oli hauskaa ja nauroin paljon sen illan aikana. 

Juteltiin facessa silloin tällöin niitä näitä, toivoteltiin hyvät joulut ja kivat uudet vuodet. Jossainvaiheessa hän uskaltautui kertomaan mulle, että on ollut muhun ihastunut niistä ylioppilasjuhlista lähtien. Mun mielestä se oli silloin hirveän söpöä, mutta en reagoinut sen kummemmin, olin edelleen parisuhteessa ja kihloissa. Pidin häntä ystävänäni. 

Kun sitten maaliskuussa Arttu halusi erota, kerroin asiasta tottakai myös Samulille. Lähenin hänen kanssaan paljon, ja vietin hänen kanssaan aikaa. Kävin paljon baareissa eri ystävieni kanssa ja koetin muunmuassa vanhempieni hermoja milloin milläkin tempauksella. Tuhlasin rahaa ja mietin mitä haluaisin tehdä. Jossain vaiheessa tajusin ihastuneeni. Sitten kaikki tapahtui hyvin nopeasti niin että itseänikin hämmensi, mutta en halunnut jäädä enää välitilaan vaan tein päätökseni. Päättäriviikonloppuna päätin, että haluan jatkaa elämääni Samulin kanssa. Juhlimme mun valmistumista yhdessä ja 2.6. virallistin asian facebookissakin. 


Mitä mun tulevaisuuteen tulee, niin kuin monet kaverinikin, jäin ilman opiskelupaikkaa. Olen ilmoittaunut työttömäksi ja hakenut joitain koulu- ja työpaikkoja Varsinais-Suomen alueella. En stressaa asiasta. Olen kiitollinen jos mulle joku kolo riittää. Siihen asti autan äitiäni siskon lasten hoitamisessa ja huolehdin, että Sampalla on iltapalaa ja eväät töihin. Hurjan kiitollinen olen äidille ja isälle rahallisesta tuesta että kaikki hauskanpito esimerkiksi tässä kuussa on mahdollista. Vietän aikaani niin omassa kotonani kuin myös Samulin kotona hänen kanssaan. Hänen perheensä on huippukiva ja tykkään heistä hurjasti, viihdyn heidän kanssaan :). Samuli tulee myös hyvin juttuun mun vanhempien ja siskon kanssa. Samulissa on jotain sellaista mitä en osaa kuvailla, pari viime kuukautta on menneet jossain pinkin höpöpilven sisällä. Onneksi tämä toinen tekee töitä, niin ihan kamalaan symbioosiin ei päästä vaipumaan... :D


Elämä on täynnä valintoja ja mä tein nyt tällaisen valinnan. Olen onnellinen, ehkä onnellisempi kuin koskaan. Aika kultaa muistot, aikansa kutakin ja niin edelleen. Mun oli aika ottaa isoja askeleita, ja niin tein. Lämmöllä muistaen vanhoja hyviä hetkiä, innolla odottaen tulevaa joka näyttää aurinkoisemmalta kuin pitkään aikaan <3

10 kommenttia:

Kommenttisi tarkistetaan ennen julkaisua, ja mikäli se julkaistaan, saat siihen myös vastauksen. :-*