7.16.2014

Hair, hair, hair.


Esittelin just teille mun uuden GHD-raudan. Nyt ajattelin vielä tarkemmin esitellä tuotteet joita tukalleni käytän kun jaksan niihin panostaa ja, miten teen mun tän kesän yleisimmän "hiukset ihmeellisemmin"-ilmeen. Ylläolevassa kuvassa kaikki mun viisi luottotuotettani! Niitä ovat muumi-takkusuihke, hiusöljy, lämpösuoja, suolasuihke ja kiharasuihke.


Aine joka pelastaa mut AINA takkupulasta ja josta myös lapset mun ympärilläni tykkää! Eli XZ-merkin Niiskuneiti Selvityssuihke. Tuoksuu marjaisalle ja helpottaa takkujen avaamista huomattavasti. Testattu siskon ja poikaystävän siskon lapsilla, toimii! Tätä saa ihan marketeista, eikä ole hintava, about 4 euroa.


Seuraava taivaallinen aine on Schwarzkopfin Essence Ultime Crystal Shine Finishing Oil. Ensinnäkin - tuoksu on ihana. Laitan tätä yleensä viimeisenä, sillä se jättää tukkaan upean tuoksun ja tuo mukavaa kiiltoa ja hoitaa mun kuivuneita latvoja. Käytän tätä siis myös suihkun jälkeen, levitän ainetta kuivimpiin kohtiin. Ostin tämänkin marketista, hintaa silloin oli 9€.


Tätä Schwarzkopfin got2b beach matt texturizing salt sprayta käytän kohottamaan tyveä, ja tuomaan pientä rosoisuutta tukkaan. Tiedän, että se kuulostaa hieman ristiriitaiselta sillä edellinen tuote nimenomaan silottaa hiusta, mutta öljyä käytänkin enemmälti latvoihin, ja suolasuihketta tyveen. Pärjäisin kuitenkin myös ilman tätä. Suihke on marketista, hintaa n. 6-9€.


Goldwellin StyleSign Twist Around-kiharaneste tekee kiharoista kestävämpiä, ja suojaa hiuksia jopa 200 asteessa. Bongasin tuotteen Jeminan kampaamossa. Ostin tämän Sokoksen verkkokaupasta parillakympillä. Hintava tuote, mutta toimii ja taas kerran - tuoksuu hyvälle. Eli käytän tätä lämpösuojan tavoin kun haluan kihartaa hiukseni.


Tavallisena lämpösuojana hiuksia suoristaessa käytän L'oréal Parisin Studio Line Hot&Smooth-suihketta. Antaa suojan 230 asteeseen asti, vaan noin kuumaa en ikinä käytäkään. Toimii ja tekee sen mitä täytyy, ei kummallinen - mutta tarpeellinen tuote. Ostin marketista n. kuudella eurolla. :-)

Näiden ylläolevien tuotteden avulla saan huonostakin hiuspäivästä siedettävän. Shampoolla ja hoitoaineella ja niiden vaihtelulla on paljon merkitystä ja mun perisyntini on mennä nukkumaan kosteilla hiuksilla! Tiedän hyvin ettei siitä seuraa hyvää - ja silti teen sitä jatkuvasti... Ja tottakai mulla on oma TangleTeezerini ja ponnarina käytän vain ja ainoastaan niitä puhelinjohtoja, jotka on huomattavasti hiusystävällisempiä. 

Seuraavaksi havainnollistavia kuvia mun hiuksista.



Näissä kahdessa kuvassa olen pessyt hiukseni John Friedan Frizz-Ease shampoolla ja hoidattanut saman merkin hoitoaineella. Hiukset on saaneet kuivua vapaasti ja olen harjaillut niitä sen kuivumisprosessin aikana moneen otteeseen. 



Ja näissä seuraavissa kuvissa olen levittänyt hiuksiin lämpösuojaa sekä hiusöljyä ja suoristanut ne GHD-raudalla. Edelleen tukasta näkyy kyllä kuivuus, mutta onhan noilla eroakin.


Kihartamista varten mulla on tällainen kartiokiharrin, joka me ostettiin äidin kanssa meidän luottokampaajalta pari vuotta sitten. Olen nynny, mutta en toistaiseksi ole tullut yhteisymmärrykseen GHD:n kanssa, joten suoristan hiukset GHD:lla ja kiharran tällä "kiharrustikullani". Säästän tässä aikaa ja omia hermojani, ja lopputulos on ainakin omaan silmään ihan ok. En koskaan laita tuota kiharrinta kuumimmalle, vaan aina maksimissaan tuohon 180 asteeseen.


Näitä kiharoita varten suihkutin hiuksiini ensin Twist Aroundia. Sitten harjasin hiukset kevyesti Tangle Teezerillä, jonka jälkeen otin suortuva kerrallaan ja kiertelin eri suuntiin tikun kanssa. Teen aina kiharoita eri suuntiin, osat "poispäin" ja osat "sisäänpäin". Teen erikokoisia kiharoita, osasta loivempia. Kun olen mielestäni valmis tikun kanssa, laitan sen jäähtymään ja haron kiharoita kevyesti sormilla enemmän auki, jotta lopputulos on hieman rennompi. Sitten suihkutan suolasuihketta tyveen ja hieron voimakkaasti saadakseni aikaan vähän nostetta. Lopuksi viimeistelen tukan öljyllä.






Psst. Kaikki tuotteet on itse maksettuja ja hyväksi koettuja, en siis saa mitään hyödykettä niiden kehumisesta täällä. :) 

Tällaiset on mun hiukset!
Onko sulla kokemuksia tuotteista, joita käytän tai saitko jelppiä? Kommentoi :-)

4 kommenttia:

  1. Tosi hyvät kuvat, etenkin 3. ja 4. vimpat :)

    VastaaPoista
  2. Mist oot ostanu sen "puhelinjohtos"? Onks ollu laadukas? Ku itekki täs suunnitellu et hakis, mietityttää vaa et kestääks se tai löystyyks se heti sellaseks vempulaks :o
    - roosanietosvuori.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on noita Glitteristä ja Sokoksesta, suosikkeja on nämä Sokoksen invisibobblet:
      http://www.sokos.fi/fi/sokos/invisibobble-true-black-hellavarainen-hiuslenkki-3-kpl?cm_vc=SOKOScate1
      Nää palautuu elastisuutensa ansiosta todella hyvin muotoonsa, yhtäkään en ole vielä löystymisen takia heittänyt menemään, tottakai ne kuluu mutta en ainakaan 6kk aikana oo häiritsevää kulumista huomannut! :)

      Poista

Kommenttisi tarkistetaan ennen julkaisua, ja mikäli se julkaistaan, saat siihen myös vastauksen. :-*